2024. január 5., péntek

December 31-én elkezdtem írni egy bejegyzést,

talán ma lesz belőle közzététel is. 

Nem vagyok egy nagyon fogadalmas leány asszony, eleve nem szeretek fogadkozni, már csak azért sem, mert tudom, mennyire (spoiler: semennyire) szoktam betartani őket. Tervezni viszont nagyon szeretek, abban profi vagyok. A megvalósítást gyakorolni kell, de próbálok optimista lenni - mint a könyves listával - s ide rögzítek néhány elgondolást a jövőre vonatkozóan:

1) könyvolvasás - ugye erről már írtam. Cél, hogy este telefonnyomkodás helyett könyvet olvassak. A könyv részt azért hangsúlyozom ennyire, mert valószínű az olvasott blogok rovására fog menni, de ha szűkös a szabadidő, akkor valamit valamiért. A blogokat sajnálom, és igyekszem majd inkább azokat követni, s a reddit-insta időt rövidíteni (nulla felé is konvergálhatna amúgy mindkettő)

2) heti egy-kettő vega nap. - Elsősorban a főétkezésre értem, most kezdésnek ez a cél. Szerintem baromi kevés zöldséget eszünk, pedig szeretem/szeretjük, ellenben rengeteg (feldolgozott) húst: szalámit, parizert, sonkát, virslit, májkrémet... És persze ebédre is hús... Szeretem a húst, mindenféle húst (jó, azért a csirke és a marha a favorit), de egészségügyi és környezetvédelmi oka is van annak, hogy tudatosan csökkenteni szeretném a fogyasztását. Viszont a vegánizmus nekem teljesíthetetlen számomra túlzás, legalábbis egyelőre nem látom értelmét ekkora ugrásnak, s tejtermékek nélkül drasztikusan lecsökken a fogyasztható szimpatikus ételek köre.

3) elkezdtem egy papír alapú naplót. egyrészt afféle hála-napló-szerűség, de egyrészt nem ragaszkodom a napi "kényszeres" felsoroláshoz, másrészt más típusú bejegyzéseket is írok bele. Ezek a segítő kérdések: Mért vagyok ma hálás? Miért nevettem ma? Mi dühített fel ma és miért? Mi gondolkodtatott el? Milyen fontos esemény történt a világban/családban? Nyilván egyet-kettőt ha megválaszolok, az király. De ha a napi történéseket rögzítem, az is király. Meg van benne mood tracker (amivel máris le vagyok maradva, de az év végén vicces lesz), meg egy Lujza ment-e bölcsibe (azaz mennyit volt beteg) színezős táblázat. 

4) ezt összekötöm a 2024-es Bibliaolvasó kalózzal (tudom, hogy kalauz, tudom, hogy a kettő két különböző foglalkozást takar, de én kalóznak hívom). Ugye van ez a van pár issum a Jóistennel, gondoltam, jót tenne nekem (és neki is, haha) kicsit egymásra is figyelni.  

5) tervben volt egy "emberkísérlet" elkezdése is, de azt halasztottam. majd jövőre. Vagy azutánra. Szeretném tisztességesen csinálni, ahhoz viszont több idő és tervezettség, tudatosság kellene, végig kellene pontosan gondolni, ütemtervet készíteni. És bár imádok tervezni, de most ez nem férne bele az életembe. Az ötlet nem romlik meg, amíg van civilizáció (és internet), addig bármikor belefoghatok - bár praktikus lenne január elsején kezdeni. 

2 megjegyzés:

  1. Tök jó fogadalmak. A hála napló nagyon tetszik, lehet én is megpróbalom. A vega napok rám is rám férnének.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A heti egy halnapra is figyelnem kellene, de mindent szépen lépésekben. :)

      Törlés