2022. január 25., kedd

Egy kamaszfiú

étvágyával táplálkozom a szülés óta. Nem gondoltam, hogy a szoptatás ennyi energiát felemészt. Írtam róla korábban, hogy a szüléssel fogytam, nos, azóta se szedtem vissza, pedig zabálok. Mérleg alapján annyi vagyok, amennyi szeretnék lenni, de a fenekem eltűnt. Az a tompor, ami még 49 kilós korszakomban is gömbölyödött. A szigorú tejmentességet elengedtem, tejtermékeket ugyan továbbra sem eszek, de tejporos, szójás dolgokat igen, ma marhahúst is ettem (csodálkoztam, miért olyan jó a rendelt Pásztor tarhonya - hát a marhacomb miatt…). Hétvégén meg hónapok óta az első rántottát is elfogyasztottam. 

Tornázni egyelőre nem tudok mikor, mármint egy normális edzést végigcsinálni. Reggelente egy gyors nyak- váll átmozgatásra futja, muszáj, hogy beleférjen, mert rettenetesen fáj a vállam. Már szülés előtt is fajt, úgyhogy nem új dolog, de L a maga öt és fél kilójával és a konstans karon ülési igényével feladja a leckét. 

Pedig segítség még mindig van: anyum jön hétközben, szombaton nővérem jött babázni (nagyon ügyesen bánik L-lel!) vasárnap meg felcuccoltunk és “átköltöztünk” Pierrékhez. Zebulon duzzogott egy sort, amiért Pierréknek mindig olyan könnyen megy L-lel (berakja a hintába, két perc múlva alszik, felöltöztetik mackóba* és végig vigyorog stb.), szerintem egyszerűen csak jó napja volt. Meg persze mindig könnyebb a kipihent, türelmes és motivált haderőnek, mint a lestrapált szülőknek. 

Közben olvassuk a szakirodalmat (Békés éjszakák, vidám nappalok), hátha az is segít. Mármint nem az olvasás, hanem valami értelmes tipp. Közben L amúgy rettentően és látványosan fejlődik, napról napra ügyesebb, elkezdte megragadni a kis játékait. Imádom, ahogy nevet, mikor énekelek neki.** Ja, és neki is van étvágya, ráadásul már öt-tíz perc alatt beporszívózza az adagját. Ha már porszívó: túlestünk az első orrporszívózáson is. Féltem tőle, de tök jó dolog, ha kap levegőt a gyereked, szóval muszáj csinálni.


* A mackó nem bemelegítő***, hanem amiben a hidegben kell hurcibálni a gyereket és színtől függően úgy néz ki benne, mint egy koala vagy jegesmedve. (Nagyon vágom a gyermekruházati szakszavakat…)

** A hangom napról napra jobb. Na ja, használni kell és akkor nem rozsdásodik be… 

*** Igenis létezik ilyen szó, hogy bemelegítő és igenis van értelme. 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése