2021. március 6., szombat

Totál pályát tévesztettem,

foglalkozhatnék azzal is, hogy ovisok mikor, mit, miért, hogyan nasiznak. Mekkora jó kutatási téma! Mondjuk már alapszakon is azzal volt megáldva az egyik tanárom, hogy a kajálással sokkal többet kellene foglalkoznia a társadalomtudományoknak, például hogy milyen emlékeket tudnak előhívni bizonyos illatok, ízek. Hiszen mindenki emlékszik az menzás teára, a dédi galambpaprikására, anyu leveseire, a nagyi "aranygaluskájára" (ami minden volt, csak aranygaluska nem, és azóta sem sikerült senkinek sem rekonstruálnia a családban, pedig bármi is volt, isteni finom volt!) stb. 

Az én életemben a legfontosabb étkezés a reggeli. Imádok reggelizni. Elborzadva néztem múltkorában egy videót, ahol 8-12 éves forma gyerekeket kérdeztek, mit szoktak reggelizni, és többen is azt válaszolták, hogy túrórudit vagy műzliszeletet és az is kiderült, hogy kb. suli felé, út közben tolják be a kocsiban. És ők a stabil középosztálybeli gyerekek. Sírok. Nincs annál jobb, mikor egy sietős hétköznap összedobsz egy vajas-sonkás-paprikás szendvicset, egy virslit vagy egy rántottát, a ráérős hétvégi reggeleken meg bacon-ös tükörtojás dukál, jó sok salátával, friss kenyérrel. Vagy valami jó kis kenőke: padlizsánkrém, avokádókrém, tepertőkrém, ezeket este is el lehet készíteni, szóval hétvégének sem kell lennie hozzá. 

Apum már kiskoromban megállapította rólam, hogy nagy ínyenc vagyok, egyszerűen az alapján, amilyen precizitással a  tízórais szendvicsemet készítettem (még az egyetem alatt is mindig vittem magammal tízórait, hiába a normális reggeli, s úgy voltam 49 kg), és hát ez persze az ínyencségem igaz is, szeretek enni, s míg én inkább étkezek, addig Zebu zabál - állítólag az ízeket is érzi, pedig én csak annyit látok, hogy minimális rágással nyeli a falatokat. Pontosan dupla olyan ütemben eszik, mint én, mert mikorra ő végez, én akkor járok a felénél a kajának (kivéve levesek, mert azokat én is ész nélkül tolom, imádom a leveseket). 

A különleges, ismeretlen ételeket is szeretem, vicces belegondolni, hogy ötödik osztályos lehettem, mikor Olaszországba utaztunk a kórussal és rengeteg olívabogyós kaja volt és mennyire el voltunk tőle borzadva, most meg már szeretem, s általánosságban is sokkal nyitottabb vagyok új dolgok kipróbálására - bizonyos keretek között: denevért például, köszönöm, nem kérek. Zebu meg kifejezetten válógatós kamasz volt, pont mint a testvérei. Nem irigylem az anyukáját, aki egy süteményt háromféle módon készített el, hogy mind a három fiú hajlandó legyen belőle enni: az egyik ki nem állta a mazsolát, a másik a diót, a harmadik a krémet... Aztán normális felnőtt lett mindegyik, Zebut meg noszogatni se kell, hogy gasztro-túrára menjünk.

Jaj, de hiányzik már egy jó kis budapesti gasztro-körút! Egy Pizzica (az ottani pizza hasonlít legjobban a Rómában kóstolt csodához), egy Hummus bár (azok a hajszálvékony padlizsáncsíkok!), és már vagy tíz kávézót-cukrászdát kinéztem. Már ha túlélik a járványt...

Na, megyek, eszek valamit. [Lemértük, még nem híztam, bár még most nem is szabad. A 2-3 mm-es pedig már almamag nagyságú]   


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése