2023. július 9., vasárnap

Még mielőtt a kommentet megírtam volna,

én is elgondolkodtam azon, vajon én magam sznob vagyok-e. Arra jutottam, hogy igen, de én ezt nem tartom olyan rettenetes rossz dolognak. Lehet azért is, mert a sznobságom nagyrészt kulturális abban az értelemben, hogy nem anyagi javakkal (ruha, autó, utazás) próbálom majmolni az elitet, hanem kulturális fogyasztásban igyekszem hozzájuk igazodni, vagy követni a trendeket.

Jó, mondjuk azt remélem, hogy nem vagyok álintellektuális (imposztor szindróma ON).

Az viszont tuti, hogy a kultúrsznobságom része, hogy nem szégyellem a sznobságom. 

4 megjegyzés:

  1. Készítettem egy nem reprezentatív felmérést a hétvégén az ismerőseim (szűkebb családom és barátok) körében, a végeredmény engem is megdöbbentett: 85%-uk szerint (17 fő) erőteljesen sznob vagyok. 3 fő volt az, aki azt mondta, hogy közöm sincs hozzá. Ez van. Néha nem árt, ha egy viccesnek szánt kommentet komolyan vesz az ember fia, jelen esetben én.

    VálaszTörlés
  2. Fenntartom, hogy ez nem feltétlenül annyira rossz tulajdonság. De lehet csak a kognitív disszonancia redukció beszél belőlem. (Ilyen szar sznob dumát!)

    A 3 főből az egyik anyud? Légyszi, mondd, hogy igen!

    Viszont ezek szerint jól kiismertelek pár évnyi blogolvasás alatt. (Dehogy!)

    Ugyanitt: Személyiségrajzok készítését jó pénzért vállalom. Neked ez most ingyen volt, mert kivételezett helyzetben vagy.

    VálaszTörlés