2020. november 28., szombat

Pierre bevallotta,

hogy szerda este elpityeredett a sikertelen beültetés hírét hallva, hogy miért ilyen igazságtalan az élet. Aztán Zebulonnal megállapítottuk, hogy ebben biztos benne van az a hónapok óta tartó feszültség is, hogy várják a hivatalos papírt, aminek birtokában beállhatnak az örökbefogadásra várók közé. A sor végére. Még mindig reménykednek, bár egyre jobban azt is realizálják, hogy az igazi küzdelem majd akkor fog elkezdődni, ha kapnak gyermeket. És nem az előítéletek stb miatt, hanem mert kizárt, hogy makkegészséges gyerek legyen, s nagyon nehéz lesz megtalálni a legmegfelelőbb iskolákat, szakembereket, fejlesztéseket. Bárcsak ott tartanánk! 

Zebu ma felhozta reggeli közben, hogy mi lesz, ha cigány gyereket ajánlanak fel nekik. Pierrék nem szabtak ilyesféle kizáró feltételt, így benne van a pakliban. Ahogyan az is, hogy nem muszáj elfogadni az első felajánlott gyermeket, már az első személyes találkozás előtt is mondhatnak nemet. Kérdés, hogy mernek-e. Vagy hogy akarnának-e nemet mondani, zavarná-e őket. 

Zebu azt is kérdezte, hogy én tudnám-e Pierrék cigány gyerekét szeretni. Kapásból rávágtam, hogy igen, még jó, kicsit még meg is sértődtem, hogy mi ez a feltételezés. Lehet nem emlékszik már a "holland ráhatásra" (Röviden: a holland családnál, igen, akiknek a pónilován azóta is ott ülök, szóval volt vagy 4 gyerekük, melléjük örökbe fogadtak kettő kislányt, egyikük szegről-végről rokonuk, szőke, mint a többi, a másik viszont kis afro-lányka volt, imádni való gödrös arccal.) Na, akkor döntöttem el, hogy majd a harmadik saját után én is... Akár cigányt is. Erre ráerősített még néhány személy, nyilván wéem is, de S. is, aki szintén intézetben nőtt fel, és bár csak nagyon felületesen ismerem, de mindig az volt róla a benyomásom, hogy ha gyerekkorában megfelelő befogadó családba kerül, akkor többre vihette volna. No mindegy, először mindent megteszünk a sajátért, de az én kis lelkemben eddig is ott volt az örökbefogadás, mint opció, és ha összejön a gyerek/gyerekek, akkor is ott lesz.

Frissítés (2020. 11. 28.):

Ma átjött Pierre és Ben, igen, megint kaptam talpmasszázst, kezdek ráfüggeni. Sajnos a fiúk viszont már egyáltalán nem optimisták, sőt. Elutasító határozatra számítanak, hiába mentek át a környezettanulmányon és a pszichológiai vizsgálaton mind a ketten. Én meg hülye voltam, mert mikor szóba jött a béranyaság, kifejtettem a morális-erkölcsi problémáimat ezzel kapcsolatban. Amik nyilván megvannak, de lehet nem most kellett volna ebbe belemenni. Na, mindegy. Ezért is ekkora szar ez a törvényi ellehetetlenítés, mert aki eddig is "feketén szerzett gyereket", az ezután is meg fogja oldani, viszont Pierrék pont a legális, törvényileg tiszta utat szerették volna választani (még akkor is, ha a törvényi tisztaság csak az egyikükre vonatkozna - ami szintén a gyermek érdekét sértő baromság volt eddig is). Szóval pont a törvénytisztelő melegekkel csesznek ki.    

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése