2014. február 12., szerda

The Wolverine - Farkas -Spoileres

Szokásos módon spoileres vélemény, mert különben mi értelme.

Vajon miért sikerül sorban kifognunk ilyen filmeket? Lehet hogy nem vagyunk eléggé elővigyázatosak? Mondjuk amennyire ki voltunk ütve szellemileg, ahhoz pont illet egy ilyen kis limonádé. 
Ami vitathatatlanul pozitívum volt a filmben:
- Nem csak egy (fő)gonosz volt, hanem sok (sőt, majdnem mindenki: az apa, a doktornő, a vőlegény, az exbarát, a nagypapa, a jakuza....)

- A harcos amazon Yukio. Eléggé tetszett, hogy a harcias, önálló női karakter szerepére nem egy agyonszexualizált külsőt húztak fel, sőt, Rila Fukushima kifejezetten nem szép. Bátor választás! 

- Hugh Jackman felsőteste. Pedig nem szeretem az ilyen testalkatú férfiakat, nekem ez túl sok, de ő valahogy kivétel. Még a borzasztó pofaszőrzettel is. (Igen, tudom, farkas, értem. Akkor is borzasztó.)
UPDATE: Megnéztem pár promóciós képet. Nem, mégsem tetszik a felsőteste. AZ én ízlésemnek túl sok. Filmvásznon (mozgás közben) jobban mutat, de képen nekem túl mű. Ez van, a gizdákat szeretem.

- Műfaján belül látványos, szórakoztató film. 

- A párbeszédek többsége nem volt nagyon elcsépelt (jesszu, ez már pozitívumnak számít?!)

Amit nem értettem/ negatívum volt:
- A túl sok főgonosz motivációja nem volt teljesen érthető. Van, amikor működik az, hogy a gonosznak nincs indoka arra, hogy miért gonosz, de ez azért elég ritka. És itt vannak is indokok, csak engem nem győztek meg.
- Hogyan, mégis hogyan szeretett egymásba szerencsés testalkatú főszereplőnk és a bájos japán leányzó (Mariko) csak így sec-pec? Hogyan? Miért? Uncsiiiii! Az nagy dobás lett volna, ha Mariko magasról tesz a Farkas hasizmára és az íjász exbarátja irányába éledt volna fel a szerelem, míg Farkasunk a sokkal jobban hozzá illő Yukio-ban látja meg a szépséget.
- Ugyanez a bájos japán leányzó elvileg díjnyertes késdobáló, vagy mi, néha megvillantja a távol-keleti harctudását is, de miért csak néha??? Miért kell ennyire erőltetni a nemi szerepeket (a gyenge, védelemre szoruló nőt megmenti az erős, harcias férfi) vagy akkor miért van megágyazva annak, hogy képes megvédeni magát? Csak hogy a végén szó szerint agyon kés-dobálhassa nagypapit?
- Harcolós jelenetek: az akciófilm tényleg nem az én műfajom - néha kifejezetten untam.

- Kiszámíthatóság. komolyan, volt valaki, aki meglepődött azon, hogy a nagypapi bújt meg a high-tech konzervdobozban?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése