2023. december 12., kedd

Ajjj, elkövettem valamit,

amit nem nem kellett volna. Nem is értem magam, korábban meg is ígértem magamnak, hogy erre a dologra különösen figyelek. 

A szituáció a következő volt. Egyik reggel kapkodva készültünk, még egy kis sminket fel akartam dobni, Lujza persze ott nyüzsgött a lábam alatt az íróasztalomnál, mivel ott van az asztali tükröm és teljes sminkkészletem*. Lujzát minden érdekli, így az is, hogy mi az eget csinálok. Kérdezte is, mire a következő mondat bírta elhagyni a számat:

- Sminekek, hogy szép legyek. 

Mikor kimondtam, máris megbántam, visszaszívni persze már nem lehetett. Nem, nem gondolom, hogy végleges hibát vétettem, de ezekre a dolgokra nagyon oda kell figyelnem. Ugyanis másnap, szintén a kétperces "sminkrutinom" után Lujza helyeslően bólintott, hogy "anya szép". 

És tudom, hogy az ő kis fejében ez még mást jelent, meg smink nélkül is szépnek lát, mint minden kisgyerek az anyukáját, de nagyon nem szeretném, ha később azt gondolná, hogy ő is olyan dolgoktól lesz szép, mint a smink, vagy a menő ruhák. Persze, lehet értelmesen sminkelni, igen, oda kell figyelni az öltözködésre, jó, ha az embernek van stílusa, és ezek nem ördögtől való dolgok. De egy kislány esetében különösen vékony jég megtalálni a helyes ösvényt, s ezen nem segít a saját kesze-kusza hozzáállásom a nőiességhez. Viszont szeretnék tudatosabb lenni, hogy Lujzának már egészségesebb önképe, önbecsülése és általánosságba véve jobb nőképe legyen. 



* teljes sminkkészlet: 1 db mono szemhéjpúder nude gold árnyalatban; 1 db fekete szemceruza; 1 db - véletlenül vásárolt, de bevált- barna szempillaspirál

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése