2023. november 23., csütörtök

A piszkozatok között volt, miszerint:

Elkezdtem olvasni a Zöldlámpát Mettyú Megkenegetitől*. Van benne pár aranyos anekdotikus történet, de nem vagyok tőle elájulva. Nekem ez az "anyám a késsel kergeti a konyhában az apámat, aztán a konyhában szexeltek, ők így szerették egymást" nem annyira jön be. Vagy én nem nagyon értem, mi lenne ennek a mondanivalója, vagy nem tudom. Ahogyan az "apám kiprovokálta a verekedést, majd ő és a bátyám félholtra verték egymást, aztán onnantól apám felnőtt férfiként kezelte a bátyómat" történetvezetésből sem jutott el az én agyamig, hogy most itt mi a tanulság. Biztos kulturális különbség. (Ez amúgy egy inside joke azoknak, akik olvasták a könyvet.)

*Jó, leszek annyira igényes, hogy ránézek a borítóra, hogyan írja a nevét, akkor is, ha otthon Zebulonnal tényleg Megkenegetiként hivatkozunk rá: Matthew McConaughey



Amúgy azóta befejeztem, a véleményem nem változott: volt benne néhány kifejezetten jó anekdota, tanulság, poén, jó világszemlélet, de azért ez klasszikus konyha-filozófia volt. Ennek ellenére nem bántam meg, kellően megható, kellően vicces, kellően könnyed volt. Pláne ahhoz, hogy este tízkor agyilag zokni módon olvassak. 

4 megjegyzés:

  1. Annyian el voltak tőle ájulva, hogy megvettem, aztán elolvastam és rögtön elajándékoztam. Számomra totális csalódás volt a könyv és könyv alapján az ürge is az lett.

    VálaszTörlés
  2. Én megvettem anno egy fiúmnak, mert szereti ezt az embert. Itthon beleolvastam, és inkább másnap visszavittem a boltba.

    VálaszTörlés
  3. Jó, akkor nem vagyok egyedül a véleményemmel. Nővérem szerint szimplán felszínes, de engem nem csak ez zavart. Talán a túl nagy egó vagy nem is tudom rendesen megfogalmazni. Szerencsére csak kölcsön kaptam, adom is vissza, és belekezdtem a Nem harap a spenót!-ba, amitől szintén az amerikaisága miatt tartok: arról szól, milyen Franciaországban gyermeket szülni és nevelni egy amerikai nő szemén keresztül, nyilván millió kult kül és hasonló fog felmerülni. Eddig olvasható, talán csak jobb lesz, mint a nézhetetlen, hányadék, undorító Emily Párizsban c sorozat.

    VálaszTörlés