2023. december 16., szombat

Anyai ágról harmadik generációs értelmiségi vagyok,

(mármint harmadik generációs diplomás - ne keverjük a kettőt), apa árgól "csak" második. Apum nehezen is küzdött meg azzal, hogy munkáscsaládból bekerült egy nagyon elit baráti körbe, volt is kemény kisebbségi komplexusa, az alkoholizmiusát is részben erre lehet szerintem visszavezetni, no mindegy, szóval én afféle (kis)polgári neveltetést kaptam, anyum is erre szocializált, ám néha, mikor ideges volt, előjött a beszédéből a hajdúsági parasztlány, s csodák csodájára, ha ideges vagyok, az én dialektusomon is erősen hallani a szépséges nagyalföldi tájat. És honnan jutott mindez eszembe? Mert legutóbbi Miért-tel kezdődő kérdésemre Lujza a világ leggyönyörűbb, ízes hajdúsági tájszólásával felelt:

- Azír'!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése