2023. november 27., hétfő

Rájöttem, hogy van ez blogom,

amit ugyan nincs időm rendesen írni, s így egy csomó komoly, engem érdeklő napi kérdést és eseményt nem tudok rajta rögzíteni, csak zavaros regényrészleteket és bugyuta eszmefuttatásokat, ennek ellenére is olvassa vagy öt ember, és most ennek az ötnek érdekelne a véleménye a következőről.

Lujza októberi születésű, így nem vonatkozik rá a 3 éves kori kötelező beóvodázás. Ugyanakkor, ha szeretnénk, vihetjük. A dilemma a következő:

- szeretnénk, ha Lujza évvesztes lenne (azaz később az iskolában a legidősebbek között lenne, s nem ő lenne a legkisebb”.

Node! Hol “ismételjen” évet? 

1) maradjon a bölcsiben még egy évet 

2) ovi kiscsoportban 

3) ovi nagy csoportban 


Bölcsi melletti érvek es ellenérvek 

+ Szeretjük, ismerjük, meg vagyunk vele elégedve 

- Jövőre csecsemős lesz a csoport, más nevelőkhöz kerülne, rosszabb esetben maradna a 10 hónapos babákkal. 

- Nem marad rajta kívül más, mindenkit visznek oviba, a többi szeptemberi-októberi gyereket is. 

+ mivel még nem egymással, csak egymás mellett játszanak, nincs erős kötődés a gyerekek között, könnyebben elfogadja, ha a kis barátai mind mennek oviba, míg ugyanez nagy csoportosként (szerintem) rosszabb.

Ovi melletti érvek es ellenérvek 

- Magas csoportlétszám (28 fő vs 6-12 fő)

+ Az “idősebb” gyerekek húznák felfelé (beszédkészség, szobatisztaság stb), lenne elég kihívás, nem unatkozna. 

- Félek, hogy akkor már nem lenne olyan egyszerű “elintézni”, hogy ismételjen 

- Nagyobb törés lenne neki a kis barátait elveszteni 

3 megjegyzés:

  1. Szerintem ne a bölcsiben ismételjen, az visszahúzná, Lujza okos kislány.
    Az ovival kapcsolatban nem tudok tanácsot adni, az én kislányom vegyes csoportba jár, és mindenki marad egy plusz évre (SNI).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Minden véleményt, tanácsot, tapasztalatot gyűjtünk, még január végéig van időnk gondolkodni rajta, bővíteni az érvek és ellenérvek listákat. :)

      Törlés
  2. nekem á. ugye még kisebb, de egyetértek Micivel abban, hogy Lujza okos, fejlett, és talán nem a bölcsis ismétlés a szerencsés, pláne, ha ott esetleg nála jóval kisebbekel kerül össze, ha jól értettem, hogy erre is van esély.
    én szerencsés évvesztes vagyok a novemberrel, viszont a húgom anno az oviban ismételt évet, méghozzá ha jól emlékszem, a középsőt járta kétszer, pontosan azért, hogy az a trauma ne érje, hogy a többiek suliba mennek a nagycsopiból, ő viszont marad, mintha baj lenne vele... szerintem a kiscsoportos ismétlés tűnik a legoptimálisabbnak, nála ez nem jött szóba, mert útközben derült ki, hogy valószínű korai lenne neki épphogy 6 évesen suliba mennie, hatalmas mozgásigénye volt, ugrabugrált folyton össze-vissza. :D amúgy vicces módon pont nemrég emlegette fel, hogy van arról emléke, hogy még így, évismétlés után is nehéz volt annyit ülnie az elején, sokkal szívesebben játszott és fantáziált volna, amúgy is hatalmas álmodozó. :)

    VálaszTörlés