2023. december 20., szerda

Sok könyves-olvasós face- és insta és reddit oldalt követek,

s sok remek ötletet adnak, meg hát motiváció céljából nézegetem őket, de azt is be kellett látnom, hogy sokszor inkább frusztrálnak, főleg mikor látom, hogy más 50, 100, 150 könyvet olvasott el egy évben. De hogy legyen valami értelmes célom 2024-ben*, így elkezdtem összeállítani egy 12-es listát. 12 könyv, 12 hónap, töretlen optimizmus. Viszont már így a tervezési szakaszban is nagyon jófej vagyok magammal, s igyekszem nagyon rugalmasan kezelni ezt az egészet mind a könyvek számát, mind a sorrendet, mind a kinézett könyvekhez való ragaszkodást tekintve. Ha a fele sikerül, boldog leszek. 


Node, itt a lista.    

1. Druckerman: Nem harap a spenót (anyum adta kölcsön, olvasás folyamatban)

2. Samarago: Az elefánt vándorútja (Nővérem kölcsönzése, illetve az ő kedvenc írója. Már a polcomon várja sorát)

3. Murakami: Norvég erdő (Ajándékba kaptam anyumtól, a polcon várakozik)

4. Ali Smith: Tavasz (Nővéremtől kaptam ajándékba, a polcon várakozik)

5. Krusovszky: Levelek nélkül (az Akik már nem leszünk sosem-et szerettem, így ezt kértem nővéremtől karácsonyra)

6. Marton Krisztián: Bőgőmasina (A főszereplője egy félvér meleg srác. A könyv írója meg egy félvér meleg srác. Magyarázzam tovább? Könyvtárban nincs, könyvesboltban még nem láttam, de beszerzem valahogyan)

7. Vivian Fable: Halkirálynő (Peti "ajánlásával". Könyvtárból tervezem kölcsönözni)

8. Khaled Hosseini: Papírsárkányok (Peti idézőjel nélküli ajánlásával. Szintén könyvtárból)

9. Pachmann Péter: Misu háborúja (Saját érdeklődés, könyvtár)

10. Danyi Zoltán: A rózsákról (Saját érdeklődés, könyvtár)

11. Fekete István: Őszi vásár (Novelláskötet, Máté emlékére, könyvtár)

12. Galvada: Együtt lehetnénk (Galvadától olvastam régen, tetszett, könyvtárból tervezem beszerezni)

 



* Tudom, ilyen bejegyzéseket december utolsó napjaiban és január legelején illene írni, de én ma voltam szabin úgy, hogy Lujza még bölcsiben volt.


5 megjegyzés:

  1. Jó kis ajánlás. Az Őszi vásár-t én is olvasnám, szeretem Fekete István műveit. A Norvég erdő, Tavasz, Együtt lehetnénk c. könyv is szimpatikus, figyelemfelkeltően hangzik.

    VálaszTörlés
  2. Jó kis lista, a Marton féle könyvet megvásárolhatod a Líra könyvesboltban (többek között).

    VálaszTörlés
  3. Harang csendül,
    Ének zendül,
    Messze zsong a hálaének
    Az én kedves kis falumban
    Karácsonykor
    Magába száll minden lélek.

    Minden ember
    Szeretettel
    Borul földre imádkozni,
    Az én kedves kis falumban
    A Messiás
    Boldogságot szokott hozni.

    A templomba
    Hosszú sorba’
    Indulnak el ifjak, vének,
    Az én kedves kis falumban
    Hálát adnak
    A magasság Istenének.

    Mintha itt lenn
    A nagy Isten
    Szent kegyelme súgna, szállna,
    Az én kedves kis falumban
    Minden szívben
    Csak szeretet lakik máma.

    (Ady Endre: Harang csendül)

    Kívánok nektek olyan karácsonyi ünnepeket, amilyet mindig is szerettetek volna és egyúttal egy reményteli, kiszámíthatóbb, biztonságosabb új esztendőt is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szépen köszönjük! (Ez az egyik kedvenc gyerekkori karácsonyi versem.)

      Törlés
  4. A Norvég erdõ rettenetesen jó, azaz rettenetes és nagyon jó egyszerre.

    VálaszTörlés