2022. március 23., szerda

Ilyen bloggeres kérdezz-felek

1. Do you like sushi?
Szeretem, bár évek óta nem ettem, eszembe se jutott rendelni. Most már talán több étteremben is elérhető, de régen csak egy helyen volt, annak a konyhájáról meg nem sok jót (tisztaság stb) hallottam. A másik meg, hogy nem bírom felmérni (mert annyira kevés alkalommal próbáltam eddig), hogy hány darab sushi vagy maki kell ahhoz, hogy jól lakjak. Ésszel tudom, hogy hiába csak egy kicsi falatnak tűnik, attól még laktató, mégis rend szerint alábecsülöm. 

2. What color is your car?
Gazdagbarna. Ez nem a katalógus szerinti név, de rokonok így hivatkozták. 

3. What is your favorite thing about the place where you live?
Magyarországnak azért vannak kétség kívül előnyei, viszonylag kevés a súlyos természeti katasztrófa, élhető a klíma, szép a környezet (a teremtett és az épített egy jó része is).
Közelítve a lakóhelyemre: szeretem, ha a látóhatár messzi síkságban vész el. Tök jó buli kirándulni a hegyekben, de engem az nyugtat meg, ha hosszasan tudom nézni a semmit. 
Leszűkítve Nyakasfalvára: pont nekem való a város mérete, élhető, jó a közlekedés, van minden (kivéve IKEA, mert az nyilván nem lehet nyitni *vidéken*).
Konkrét lakás: belváros pereme, a lakótelepi rész kezdete, de az előbbi felé néznek az ablakok, imádok kinézni és bambulni a várost. L is szeret nézelődni, tejesen osztja az érzést. Minden közel van gyalog is. Normálisak a szomszédok (ahh, erről is írni akartam egy posztot). Pont elférünk benne. 

4. Are there brands of certain items that you will ONLY buy that brand? Ie paper towels, ketchup etc
Sok ilyen van. Néha néha próbálunk mást (vagy a kényszer visz rá), de aztán mindig a kedvelt márkánál kötünk ki.
Pl. Magyar tej - bármilyen hülye egy márkanév, valamiért ezt szeretem. Univer majonéz. Rio mare tonhal. Lurpak. Always betét (igen, bakker, megjött). Ha kóla, akkor Coca. 

5. Are you allergic to any food? Animals? Plants? Medicines?
Azt mondom, amit orvosoknak szoktam: nem tudok róla.

6. Have you ever been stung or bitten by an animal?
Méhecske gyerekkoromban többször (beleléptem, beletenyereltem), volt bennem kullancs is. 
Harapás csak ‘love bite’ volt, F kutya imádja “rágni” a kezem, meg persze Kórász is. 

7. Do you have a favorite bird? Do you feed the bird at your house or the park?
Gyerekként sosem értettem, mit lehet szeretni a madarakban, mikor az emlős állatok annyival izgalmasabbak. Úgy tűnik, meg kell érni a madarakhoz, mert mára vannak kedvenceim. 
Ultimate kedvenc a kakapó. Totál életképtelen madár, ha lenne totemoszlopunk, kakapó lenne a tetején. A neve is mi’ jó már!
Aztán nagyon cukik a japán őszapók (japanese longtail tit).
A varjak és hollók az intelligenciájukkal nyűgöznek le.
A tőkés récék (kacsáknak hívja őket mindenki, mi is) szimplán cukik és sok van belőlük a kedvenc parkunkban. Sokan etetik őket, pedig nem szabad (legalábbis nem kenyérrel, lángossal stb.)

8. What would you recommend binging on Netflix or similar?

Game of thrones kötelező, akkor is, ha az ucsó évad(ok) nem sikerült(ek) jól. 
Breaking bad szintén kötelező darab, egyik legjobban megírt sorozat evör
Black Mirror
Killing
Kifejezetten Netflixről az Atypical sorozatot ajánlom, kevésbé ismert, pedig jó a humora (első évad a legjobb). 
Friss nézések: L napfényre kerülése előtt néztük a White Lotus-t, jó volt nagyon, fekete humor. Mare of Easttown krimi-kedvelőknek ajánlott, Defending Jacob szintén.
L születése óta 2 Euphoria részt láttam (2. évad), meg belekezdtem a Colin in Black and White-ba, de az nekem túl amerikai.
Na jó, napok óta ezen a kérdésen pörgök, de nincs időm normálisan kikeresgélni, mit hol lehet megnézni, így maradnak ezek. Órákig tudnék sorozatokról beszélni…


9. What is your proudest achievement?
L
A disszertációm és a szerkesztett köteteim 

10. Do you have or are you from a big family?
Apumék öten, anyumék négyen voltak tesók. Az jó sok uncsitesó. Papíron. Apai ágat nem is ismerem, utcán lazán elmennénk (elmegyünk) egymás mellett, anyai ággal gyerekkoromban sokat voltunk együtt, de felnőttként totál lezüllöttek a fiúk. Mondjuk ők legalább féjszen ismerősnek vannak jelölve.
Zebulon dettó, apujáék öten (hatan?), anyujának viszont csak egy tesója van. Szintén sok uncsitesót jelent, de csak az anyai ág lányával tartjuk heti szinten a kapcsolatot.
Zebulon jelenlegi álláspontja alapján nem lesz kistesó.

11. What do you do for exercise?
Kb kétnaponta reggel egy minimális átmozgatás (karkörözés meg ilyenek). 
Nagyon szeretnék már gerincjógára menni és futni, de egyelőre még nem fér bele.

12. What would be your favorite breakfast? (You didn’t have to cook it yourself.)
Amit éppen megettem. Mármint breakfast is life. :) Imádok reggelizni, mindegy, hogy pirítós teával, zabkása, szendvics kifliből, májkrémes kenyér, amerikai pala vagy bármi.
Na jó, van kedvenc: tükörtojás roppanósra sütött bacon, saláta (vagy paradicsom magában) és egy szelet finom kenyér + almaszörp + tejeskávé

13. Is there an item that you really want but can not afford?
Kertesház. Ami amúgy elég szomorú, mert Zebu kifejezetten jól keres és mióta nem az elefántcsonttoronyban húzom az igát, hanem a szakmában, az én fizum is jó. 

14. What was the farthest distance you made for your holidays?
Nekem nyaralás volt, Zebulonnak munka. Egyedül kellett volna utaznia, inkább vitt magával. Másik kontinens (USA). Hatalmas élmény volt! 

15. Are you afraid of speaking in public?
Tizeniksz év tanítás és előadások tartása után: minden egyes alkalommal izgulok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése